Összes oldalmegjelenítés

2011. február 7., hétfő

Üdítős szelet

Na ez az a süti, amit senkinek se kell bemutatni..Több néven terjedt el, pl Fanta szelet, Mirinda szelet,Szörpös szelet stb.
Akárhogy is hívják, nekem az egyik kedvencem, bár a klasszikus recepten picit változtattam...



Hozzávalók

Tészta: (én egyből dupla adagot csinálok a tésztából és nagy tepsiben sütöm, így szép magas lesz)
 
7 tojás
7 ek kristálycukor
1 cs sütőpor
1 dl étolaj
2 ek kakaópor
5 ek rétesliszt (simával is jó)
(tehát ezeket duplázom)
Töltelék:
1/2 kg túró
2 csomag vaníliás cukor (én 4et tettem bele)
5 ek kristálycukor (ezt kihagytam)
25 dkg margarin (csak 15 dkg-ot tettem bele)
 
(a krémhez tettem még 2 dl habtejszínt is)
Máz: ( a mázt nagy tepsihez 10 dl üdítőből és 3 pudingból csinálom)
7 dl Narancsos üdítő
2 csomag vaníliás pudingpor
4 ek cukor
 

Elkészítés


A tojások sárgájához hozzáadjuk a kristálycukrot, a sütőport, az étolajat, majd a kakaóport és ezt jól kikeverjük. Hozzáadjuk a lisztet, elkeverjük, majd végül óvatosan hozzákeverjük a tojások felvert habját. Kivajazott, lisztezett tepsibe közepes hőmérsékleten kisütjük.
Krém: A hozzávalókat jól kikeverjük és a kihűlt tésztára kenjük.
Máz: A hozzávalókból sűrű pudingot főzünk, ha kihűlt a túró tetejére kenjük

Megjegyzés:
a normál mennyiség pont elég egy 26 cm átmérőjű tortaformához is
a kólás válzozatnál csokipudinggal kell összefőzni az üdítőt
de lehet még málna vagy kiviszörppel is készíteni vanília pudinggal...>nagyon mutatós!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése