Összes oldalmegjelenítés

2011. május 8., vasárnap

Sakktorta készítése képekkel illusztrálva

Sokan kértétek, hogy tegyem fel, hogyan csináltam a sakkos mintázatú tortát.
Íme :

1, Először is sütök 2 db piskótalapot 26 cm-es tortaformában.Az egyiket kettévágom.Ennek az egyik fele lesz a torta alja.Erre általában lekvárt szoktam kenni, de lehet pl. oudingot is.Erre az alapra kezdem ráépízeni a "sakkos részt".

2,A másik tortalapot a képen látható módon 5 db kb.egyforma szélességű koncentrikus körökre szabdalom.(én csak szemmértékre szoktam, de kartonpapírból lehet sablont is csinálni).


3,
Ezután a lekváros alapra teszem az 1., 3., és az 5. kört a képen látható módon:

4, Ezután egy habzsák vagy egy sima kilyukasztott zacskó segítségével kitöltjük a hézagokat:

Ha barna a piskóta, akkor a fehér krém mutat jól benne.Én ezt szoktam használni.Felverek fél l Hulala habtejszínt, majd hozzákeverek 2 vanílilás cukrot, 5 kanál porcukrot és fél kg túrót.ezzel töltöm be a tortát.
De ha sárga piskótát csinálunk, akkor lehet ugyanez a töltelék , csak hozzá kell keverni kakóport vagy csokipudingot.

4.Ezután a krémes részekre tesszük a maradék 2., és 4.számú kört és az így keletkezett 3 hézagot töltjük meg a krémmel:


5.Amikor kész akkor én az első piskótalap maradék felét rá szoktam tenni a tetejére.így egy jó magas torta lesz.De csak a fantáziánk szabja meg, hogy ki hogyan folytatja a torta díszítését.Be lehet vonni fondant-al, körbe lehet rakni rolettivel vagy babapiskótával....stb.....stb........


Sok sikert az elkészítéshez!:D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése