Összes oldalmegjelenítés

2011. március 6., vasárnap

Túrós pite eperlekvárral

Ki ne szeretné a túrós pitét??Szerintem nincs ilyen ember..
Van, aki mazsolásan szereti, van aki meggyel és vagyok én , aki lekvárral!!:D:D



Több receptet teszteltünk már itthon, de az alábbi jött be a legjobban:

Hozzávalók:

Tésztájához:

50 dkg liszt
25 dkg margarin
2 egész tojás
csipet só
15 dkg cukor
1 sütőpor

Túró töltelék:

75 dkg túró
2 cs vaniliás cukor
3 tojás sárgája + fehérje kemény habbá verve
1 evőkanál vaniliás pudingpor
20 dkg cukor


A tészta hozzávalóit összegyúrjuk, elosztjuk két részre, egy nagyobbra és egy kissebbre.
A nagyobb tésztát kinyújtjuk, és belerakjuk egy nagyobb méretű tepsibe, kicsit felhúzva a széleit, hogy ki ne follyon a töltelék.Ezután elkészítjük a tölteléket:a túrót összetörjük beletesszük a tojássárgákat, vaniliás cukrot, kristálycukrot, 1 evőkanál pudingport , összekeverjük és végül a tojás keményre vert habját is óvatosan hozzáforgatjuk.
A tölteléket a tésztára kenjük, és végül a tészta másik felével befedjük.
tojással megkenjük és a tetejét megszurkáljuk.
Kb. 1 óra alatt készül el közepes fokozaton.(gázsütőnél 6-os)

Megjegyzés:
Én lekvárral szeretem, mégpedig úgy, hogy a tésztára kenek egy réteget a töltelék alá és fölé is, így finom szaftos lesz
Ez egy nagy tepsi adag
Én a tetejére rácsozni szoktam a tésztát, de simán is jó, csak akkor meg kell szúrkálni, hogy ne púposodjon fel.
Ennél én eper lekvárt használtam, ez nagyon megy a túróhoz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése