Összes oldalmegjelenítés

2011. január 17., hétfő

Sünhadsereg





Már nem emlékszem konkrétan, hogy ki az eredeti recept szerzője, de rendszeresen olvasom az nlc "sütik képpel" topicját és egy időben ott nagyon rá volt mozdulva mindenki a sünikre:D:D
Akkor készítettem el én is.
Ötletes, mutatós és finom!



Hozzávalók:
Fél kiló édes vajaskeksz, 10 dkg puha vaj, 10 dkg porcukor,  2-3 evőkanál kakaópor, 1-2 evőkanál rum (vagy néhány csepp rumaroma).
A díszítéshez:

Olvasztott csokoládé, hasábokra vágott mandula, fehér és piros cukorgyöngy.


Elkészítés:
A kekszet apró darabokra törjük vagy megdaráljuk, aztán ráöntjük a rumot, összegyúrjuk a porcukorral, kakaóporral és a vajjal. Egy gyurmakeménységű, formázható anyagot kell kapnunk. (Ha túl kemény, apránként öntsünk hozzá egy kis vizet vagy gyúrjunk bele még egy kis vajat.)
A tésztából először golyókat gyúrunk, aztán a golyókat süniformára alakítjuk. A sünik hátát olvasztott csokiba mártjuk, cukorgyöngyökből szemeket és orrot ragasztunk rájuk, és mandulahasábokból tüskéket szúrunk a hátukba.
1-2 órára hűtőbe tesszük a kész süniket, hogy a csoki megdermedjen.



Megjegyzés:
-én a sünik tüskéit ziziből csináltam
-a tésztájába szerintem nem árt egy kis házi lekvár, hogy ne legyen száraz

-csak megfelelő idegállapotban álljunk neki, mert egy picit türelemjáték:D:D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése