Összes oldalmegjelenítés

2011. április 10., vasárnap

Szülinapi torta

Igen, ez a neve:) Nagyon kreatívan ezt adtam neki, mivel egyik kedves rokonunk szülinapjára készült...
Hát szenvedtem vele egy darabig, de a végeredmény finom lett és ez a lényeg!!



Hozzávalók:

A tésztához:

7 tojás
7 ek kristálycukor
1 cs sütőpor
1 dl étolaj
2 ek kakaópor
5 ek rétesliszt (simával is jó,én azzal csinálom)

(ezekből a mennyiségekből 1 db piskótaszerű alap lesz 26 cm átmérőjű tortaformában )

Ehhez a tortához 2 db ilyen tésztaalapra lesz szükség.

Töltelék:
1.résznél:
étcsoki izű pudingpor,2 dl tej, 15 dkg margarin
A sakkos résznél:
1/2 kg túró
2 csomag vaníliás cukor (én 4et tettem bele)
5 ek kristálycukor (ezt kihagytam)
25 dkg margarin (csak 15 dkg-ot tettem bele)
2 dl Hulala habtejszín
Teteje:
4 dl szénsavas narancsos üdítő
1 vanília ízű pudingpor
3 evőkanál cukor

Díszítés:
roletti
karamell rózsa
kókuszreszelék
fehárcsokiba és kókuszreszelékbe mártott mandulaszemek (ezzel raktam ki az "50"-est)

Elkészítés:

Először megsütöm a 2 db tortaalapot.(a 7 tojás sárgáját habosra keverjük a kristálycukorral, majd fokozatosan hozzáadagoljuk a sütőport és az 1 dl olajat.Kicsit megint összekeverjük és hozzáadjuk a lisztet és a kakaóport.Kivajazott, kilisztezett tortaformába öntjük és közepes fokozaton kb.20-30 perc alatt megsütjük. A formában hagyjuk kihűlni.

Ezitán az egyik piskótaalapot 5 db "körgyűrűre" kiszabdaljuk.(ehhez lehet használni sütőpapírt is, amire előre megrajzoljuk körzővel a vonalakat és annak segítségévl vágunk, de én csak szemmértékre csináltam..)

A másik tortalapot kettávágjuk és megkenjük a csokis krémmel. (1 tasak étcsoki (vagy sima csoki) ízű pudingport 2 dl tejjel felfőzünk, majd kihűtjük és 15 dkg margarint keverünk hozzá)

(ha nagyon érthetetlen , amit írtam, akkor itt tudtok róla képet nézni:http://www.nlcafe.hu/forum/?fid=441&topicid=82811&step=3&page=45&bw=1 a Mansiah nevű hozzászólónál)

Ezután következik egy vékony lekvár réteg.(nálam sárgabarack)

Erre rárakjuk az előre kivágott körgyűrűkből a legszélsőt, a középsőt és a legbelsőt egymástől kb. egyenlő távolságra.A "közöket" habzsák segítségével megtöltjük a következő krémmel: felverünk 2 dl Hulala habtejszínt, ebbe belekeverünk 2 csomag vaníliás cukrot, 25 dkg túrót,5 evőkanál kristálycukrot és a margarint.Ezt robotgéppel jól kikeverjük.

Miután a "közöket" kitöltöttük,a tetejükre rakjuk a maradék 2 körgyűrűt.És az így keletkező 2 közt is kitöltjük a krémmel.(a torta szélén így 1 körszeletnyi rész kimarad, tehát úgy néz majd ki a torta, mintha emeletes lenne)

A krémmel úgy gazdálkodjunk, hogy maradjon annyi, hogy ezután az egész tortát kívülről lekenjük.

Az alsó "emelet" szélét kókuszreszelékkel meghintjük, a "peremet" pedig csokidarával.Az "emeleti szintet" körberakjuk rolettivel.

Ezután elkészítjük a tetejére a bevonatot:4 dl szénsavas narancs üdítőben kevés cukorral felfőzünk egy vanília pudingot.Ha kész, kihűlésik kevergetjük, majd a tortára öntjük.

Innentől már akárhogy dízsíthetjük a tortát.

Tudom kissé bonyolultan írtam, de sajna nem tudtam fényképezni a fázisokat.

Megjegyzés:Nálam azért lett sárga az alsó rész teteje, mert elfeleztem az egyik tésztát és a feléből a kakaóport lisztel helyettesítettem és külön-külön sütöttem meg.


1 megjegyzés: