Összes oldalmegjelenítés

2011. április 8., péntek

Coca Cola torta

Régen készítettem el ezt a csodás sütit, de csak most kerültek elő az akkor készült képek.Így gondoltam megosztom.
Szintén egy kedves "sütik-képpel"-es topictárstól, CsillagVikitől van a recept és itt találtam:(http://www.recept-oldal.hu/cikkek/tortak/coca-cola-torta.html)
A végeredmény valami csodafinom, szaftos sütemény.Picit elbénáztam a hőfokot, ezért lett laposabb a torta széle, legközelebb kisebb hőmérsékleten sütöm és tovább.Ami a legfantasztikusabb ebben a sütiben, az a máz..Sztem senki se hagyja le a sütiről...én más fajta sütikre is tettem már "csokimáz" gyanánt..NAGYON FINOM!!
Ja és bocs a díszítésért, de nem itthon sütöttem, siettem is és el is bénáztam:D:D





Hozzávalók (22-24 cm-es tortaformához):
A tortához: 2 és fél dl Coca Cola, 1 dl tej, 20 dkg szobahőmérsékletű vaj, 10 dkg barnacukor, 10 dkg kristálycukor, 3 közepes tojás, 2 csomag vaníliás cukor, 35 dkg liszt, 2-3 evőkanál cukrozatlan kakaópor (a kakaópor keserűségétől, töménységétől függ, hogy mennyi), 1 kiskanál szódabikarbóna, 5 dkg tejcsokoládé és 5 dkg étcsokoládé darabokra vágva (a csokidarabkák elhagyhatók, de nagyon finommá teszik a tortát).

A tortamázhoz: 5 dkg vaj, fél dl Coca Cola, 3 evőkanál cukrozatlan kakaópor, 20 dkg porcukor, 1 csomag vaníliás cukor.

Elkészítés:

A vajat robotgéppel keverjük össze a cukrokkal. Aztán adjuk hozzá a tojásokat, és keverjük addig, amíg egynemű, habos krémet kapunk.

A tejet öntsük egybe a Coca Colával.

A lisztet szitáljuk össze a kakaóporral és a szódabikarbónával.

A kakaós liszthez adjuk hozzá a vajkrémet, aztán a kólás tejet. Egy kanállal az egészet keverjük csomómentesre. Végül forgassuk bele a csokoládédarabkákat.


Az így kapott tésztát öntsük alaposan kivajazott vagy sütőpapírral bélelt kapcsos tortaformába.

Előmelegített 200 fokos sütőben süssük egy órát. (Ha nagyon barnul a teteje, takarjuk le alufóliával.)

Amikor az egy óra letelt, nyomjuk meg az ujjunkkal a torta tetejét. Ha rugalmas, nem lötyög a belseje, akkor készen van. (Vigyázat, finomabb, ha nem sül túl! Egyáltalán nem baj, ha a közepe egy egész picit lágy marad.)

Ha megsült, vegyük ki a sütőből, és hagyjuk állni a tortaformában, amíg elkészítjük a tortamázt.

A tortamáz hozzávalóit öntsük egy fazékba, és alaposan főzzük össze. Állandóan kavargatva forraljuk föl, és forrás után még főzzük 3-4 percig.

A tortáról kapcsoljuk le a tortaforma oldalát. Melegen öntsük le a mázzal.



A Coca Cola torta langyosan és hidegen is tálalható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése