Összes oldalmegjelenítés

2011. február 15., kedd

Citromos rikotta torta

Ezt a tortát még tavaly készítettem egy szülinapra.
A receptet egy fénymásolt újságcikkben láttam meg először,amit egy ismerősől kaptam, aztán rákerestem a neten és Bodzánál is megtaláltam (bodzablog.freeblog.hu).
Érdemes elkészíteni, nagyon pikáns süti.
Kissé nehezen sült meg (eleinte meg voltam róla győződve, hogy ez tuti nem áll össze valami tortaszerűséggé, de aztán kb 1 óra lassú sütés után mégiscsak tökéletes lett)
Íme a végeredmény:

Hozzávalók:
15 dkg darált háztartási keksz
15-20 dkg olvasztott vaj - vagy margarin
15 dkg darált mandula vagy dió
1/2 kg ricotta túró
3+1 citrom
 cukor ízlés szerint
3 nagy tojás
2 ek. étkezési keményítő (vagy liszt)
2 vaníliás cukor

Elkészítés:
A vajat megolvasztjuk és a kekszet, a darált mandulát vagy diót hozzákeverjük. Kivajazott tortaformába nyomkodjuk és kb. 10 percig 180°C-os sütőben "elősütjük".
 Eközben a: ricottát ízlés szerinti cukorral  , van. cukorral, a 3 citrom reszelt héjával, és kifacsart levével és az étkezési keményítővel  és a 3 tojással simára keverjük.
 Ezt a masszát öntjük az elősütött alapra  Ezután a 180°C-os sütőben még kb. 1 órán át lassan megsütjük. 
A torta tetejének díszítése:
A 4. citromot megmossuk és felkarikázzuk , majd leöntjük forró vízzel és 5 percen keresztül forraljuk.. Lecsepegtetjük és langyos mézbe mártogatjuk.Ezzel díszítjük a torta tetejét.


Jó étvágyat mindenkinek!

1 megjegyzés: