Összes oldalmegjelenítés

2011. február 1., kedd

Zebratorta

Régóta ki akartam próbálni ezt a nagyon mutatós tortát.
Többféle recept kering a neten, én a "klasszikus" változatot készítettem el, de majd megpróbálom a túrósat is.
Szerintem mindenképpen kell mellé valami "kísérő", mert önmagában elég száraz.Lekvár vagy puding is passzol mellé.
És legközelebb mazsolát is teszek bele.....
Hozzávalók:
6 tojás, 30 dkg porcukor, 1,5 dl víz, 1,5 dl olaj, 37 dkg liszt, 1 cs sütőpor , 2 púpozott ek. kakaó

A 6 tojásfehérjét keményre verjük 5 dkg porcukorral.
A hat tojássárgát habosra keverjük a 30 dkg porcukorral, folytonos keverés közben belecsorgatjuk a langyos vizet és a langyos olajat. Géppel belekeverjük a lisztes sütőport.
A tésztát kettéosztjuk. Egyik felébe keverjük a kakaót. A felvert tojásfehérjét megfelezve beleforgatjuk a tésztákba (a kakaósba kicsivel többet teszünk).
Tortaformába töltjük az alábbiak szerint:
a tortaforma közepébe csurgatunk 1 ek világos masszát, majd rá 1 ek kakaós masszát, s így tovább, amíg el nem fogy. (nem kell elsimítani, magától szétterül)
170 fokon kb. 1 óra hosszat sütjük.

Megjegyzés:
én csak 25 dkg porcukrot használtam
1 dl olaj bőven elég bele szerintem
a kakaós részhez adtam plusz fél dl meleg vizet, mert túl tömény volt, nem folyt eléggé
baracklekvárral tálaltam

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése